«Залізничники мають більш практично працювати по
Кіотському протоколу з повернення інвестицій, вкладених у
природоохоронні заходи», — про це заявив заступник генерального
директора Укрзалізниці Микола Сергієнко під час семінару «Кіотський
протокол як додатковий механізм фінансування проектів та заходи
підвищення енергоефективності і енергозбереження на залізничному
транспорті», який відбувся 11 березня у м. Києві.
За словами Миколи Сергієнка у межах Кіотського
протоколу залізничники можуть більш швидкими темпами повернути до
галузі кошти, які вкладені у капітальні інвестиції. «Перш за все ми
можемо відпрацювати проекти електрифікації залізниць. Для нас найбільш
привабливими є проекти по Південно-Західній, Донецькій та Львівській
залізницях. Також цікавим може бути проект з переведення котелень на
більш екологічні види палива. Залізниці вже мають такі програми і
вкладають значні кошти у їх реалізацію. Ще одним можливим проектом для
співпраці може стати обладнання пасажирських вагонів та дизель-поїздів
замкнутими, екологічно чистими системами збору господарсько-побутових
стоків», — зауважив заступник генерального директора Укрзалізниці.
Слід зазначити, що залізницями України за останні 5
років (2004-2008) на заходи з охорони навколишнього природного
середовища витрачено понад 1,78 млрд грн власних коштів. За
оперативними даними у минулому році залізницями у здійснення
природоохоронних заходів інвестовано понад 0,5 млрд грн власних коштів.
Загалом близько 4% капітальних інвестицій на залізничному транспорті
вкладається у природоохоронні заходи.
Зокрема, підприємства галузі будують та модернізують
системи очищення стічних вод, оборотного водопостачання, здійснюють
заходи з охорони земель, надр, рослинного та тваринного світу, із
зменшення викидів у атмосферне повітря, впроваджують енергозберігаючі
технології, проводять електрифікацію та інше.
І все це при тому, що залізничний транспорт є найбільш
екологічно чистим видом транспорту. Для прикладу — на залізничний
транспорт припадає лише 0,04% використання земель, 0,18% — свіжої води,
0,06% від усіх скидів зворотних вод у водойми.
|