Державна адміністрація залізничного транспорту України
ініціює створення спільного парку рухомого складу, до якого увійшли б і
приватні вагони операторів. Про це повідомив заступник генерального
директора Укрзалізниці Віктор Чорний. Наразі Державна адміністрація
залізничного транспорту України співпрацює із 20 потужними операторами.
„Ми пропонуватимемо створювати так званий спільний
парк, куди увійдуть вагони інвентарного парку Укрзалізниці і вагони
власників рухомого складу. На даний час для цього напрацьовуються
нормативні документи: правила, типові договори з операторами”, — сказав
Віктор Чорний.
Він підкреслив, що створення такого парку зі спільного
використання вагонів відбуватиметься лише на добровільній основі.
Оператори, які мають потужні диспетчерські служби і захочуть працювати
самостійно, можуть не змінювати звичну схему роботи.
„Ніхто не буде нав’язувати власникам неприйнятних
умов. До того ж — це європейська практика. В Європі рухомого складу у
власності залізниць майже немає, він переважно приватний. Тому клієнт
має можливість вибирати, з яким оператором співпрацювати йому
вигідніше”, — зазначив Віктор Чорний.
Використання такого об’єднаного вагонного парку
дозволить суттєво покращити не лише диспетчеризацію, а й кількісні та
якісні показники використання рухомого складу, зокрема, зменшити
відсоток порожнього пробігу, скоротити терміни доставки вантажів.
Технологію використання спільних вагонів поки що
Укрзалізниця відпрацьовує через співпрацю із державними операторами,
зокрема, підприємствами „Укрспецвагон” та „Укррефтранс”. У новому
збірнику тарифів вже прописано, що, коли Укрзалізниця бере вагони у
використання, то до них застосовуються тарифи, як до вагонів
інвентарного парку.
Робота з напрацювання регуляторних актів триває.
|