Відсьогодні столична магістраль започатковує на своєму web -сайті рубрику «Історія та сьогодення Південно-Західнії залізниці»,
з допомогою якої широкий загал матиме змогу ближче познайомитися з
багатим історичним минулим залізниці та видатними постатями минулого,
які були першопрохідцями залізничного транспорту на теренах нашої
батьківщини.
У червні 1870 року товариства Києво-Брестської, Одеської і Брестсько-Граєвської залізниць об’єдналися в товариство Південно-Західних залізниць.
Це була перша в Росії велика залізниця довжиною 2167
кілометрів, що на той час становило 10% від усієї залізничної мережі
країни. Південно-Західні – таку назву залізниці
отримали через те, що колії мали відповідне розташування стосовно
центральних районів величезної імперії. Тож з обох столиць дивилися на
українські землі з їх древнім культурно-політичним центром Києвом як на
південно-західну провінцію.
Офіційно рух залізницею було відкрито 7 червня (26
травня) 1870 року. Об 11 годині 30 хвилин із Києва відійшов перший
поїзд, що прибув у Бірзулу (нині Котовськ, за 22 кілометри від станції
Балта) о 6 годині 27 хвилин ранку наступного дня. Так було покладено
початок існуванню Південно-Західної залізниці.
Залізниці необхідні були фахівці високої кваліфікації
різних напрямків: інженери-механіки, інженери-колійники,
інженери-організатори руху, фахівці зі зв’язку та нових на той час
засобів напівавтоматичного регулювання рухом поїздів. Корпус цих
фахівців формувався виключно із випускників Інституту інженерів шляхів
сполучення, іноземних фахівців та людей з університетською або вищою
політехнічною освітою.
Із величезної кількості фахівців найбільшої уваги
заслуговують такі видатні діячі як І.О. Бліох, О.П. Бородін, Д.І.
Андрієвський, С.Ю. Вітте, К.С. Немішаєв.
|