Незважаючи на окремі позитивні зрушення, ситуація зі
збереженістю вантажів, що перевозяться залізницею, залишається
складною. Про це повідомив заступник генерального директора
Укрзалізниці Віктор Чорний під час наради, яка відбулась 8 грудня 2009
року. У заході, ініційованому залізничниками, взяли участь керівники
Державної адміністрації залізничного транспорту України, Генеральної
прокуратури України, Департаменту транспортної міліції МВС України,
Придніпровської, Донецької та Одеської залізниць,
Особливе занепокоєння викликають розкрадання вантажів,
збитки від яких за 11 місяців 2009 року перевищили 5 млн гривень. За
подібних умов залізничники розраховують на дієву допомогу з боку
правоохоронних органів у вирішенні питань захисту вантажів від
розкрадань та ефективної протидії злочинним посяганням. Зокрема,
актуальним залишається питання реагування правоохоронних органів на
передані залізницями матеріали та повідомлення про факти розкрадання
вантажів.
Учасники наради запропонували виступити з ініціативою
подальшого внесення змін до відповідних законодавчих та
нормативно-правових актів України, спрямованих на посилення
відповідальності громадян за несанкціоноване втручання в діяльність
залізничного транспорту.
На жаль, уже внесених нещодавно змін до законодавства
виявилося недостатньо для докорінної зміни ситуації. Нагадаємо, 4
червня 2009 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення
змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та
Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за
викрадення чужого майна», відповідно до якого вартість викраденого
майна, що є підставою для порушення кримінальної справи, зменшено з
907,5 грн. до 60,5 грн. Але наразі це суттєво не вплинуло на
криміногенну ситуацію, і розкрадання населенням вантажів, що
перевозяться залізничним транспортом, продовжують.
За таких умов залізниці не завжди спроможні тільки
власними силами ефективно протидіяти розкрадачам, особливо у випадках,
коли їх злочинна діяльність має організований характер. Для цього
необхідна допомога з боку правоохоронних органів. Крім того, залізниці
розраховують на вирішення правоохоронними органами деяких питань, що
виходять за межі компетенції залізничного транспорту, а саме: посилення
профілактичної роботи серед місцевого населення та припинення
діяльності каналів збуту викрадених вантажів.
|