У День залізничника, 4 листопада, на відкритому
засіданні уряду відбудеться презентація Комплексної програми розвитку
залізничного транспорту до 2020 року. Про це стало відомо від
генерального директора Укрзалізниці Михайла Костюка під час зустрічі з
журналістами 28 жовтня 2009 року. «Це буде великим кроком назустріч
галузі, коли паралельно вдасться погодити і програму реформування, і
концепцію розвитку залізничного транспорту України», — зауважив Михайло
Костюк.
За словами очільника галузі, у стратегії розвитку до
2020 року прописані всі основні напрямки розвитку вітчизняного
залізничного транспорту.
Щодо вантажних перевезень, то основними стануть
питання визначення транзитної політики нашої країни, ставлення України
до інтеграції до Євросоюзу, співпраця з «простором 1520».
У пасажирському секторі передбачена зміна нічних
поїздів на денні. Для цього заплановано побудувати транснаціональний
пасажирський транспортний коридор Львів—Київ—Донецьк—Сімферополь із
розгалуженням на Запоріжжя та Дніпропетровськ.
Що стосується розвитку інфраструктури, то генеральний
директор Укрзалізниці зазначив, що запланований розподіл напрямків
інфраструктури на групи чи категорії за своїм призначенням. Це будуть
певні коридори пріоритетно для вантажного, пасажирського руху, для
контрейлерних, інтермодальних поїздів, а також залишаться малозадіяні
напрямки потенційно змішаного руху, на яких об’єм вантажних та
пасажирських поїздів буде незначним. «Такий розподіл дасть нам
можливість підняти швидкість пасажирських поїздів до 160 км/год», —
сказав Михайло Костюк. Крім того, буде покращуватися пропускна
здатність на тих дільницях, де збільшуються обсяги перевезень. На
сьогодні це два транзитних транспортних коридори. Перший — коридор
Європа—Азія, який є інтегрованим до «простору 1520» і буде
використовуватися переважно для контейнерних, контрейлерних та
інтермодальних перевезень зі сходу на захід. Також у цьому контексті
розробляється напрямок Ужгород—Відень.
Не припинятимуться зусилля залізничників у справі
електрифікації як важливого способу заощадження ресурсів і покращення
екологічної складової залізничного транспорту. Домінуючим залишиться
переведення основних напрямків на довгомірні рейки, або так звану
«оксамитову колію».
Окремий розділ програми буде присвячений розвитку
тягового господарства: модернізація і вантажного, і пасажирського
тягового рухомого складу. «Головними принципами ми залишаємо
ресурсозбереження та новітній принцип обслуговування техніки, який
передбачає збільшення міжремонтних термінів», — сказав гендиректор.
|