Укрзалізниця впроваджує автоматизовані системи
контролю за вантажем та цілісністю залізничних вагонів у русі (АСК
ЦВР). Вони вже експлуатуються на 26 станціях залізниць України. У 2009
році планується встановити подібні системи ще на 7 станціях.
На сьогодні системи впроваджені на найбільш важливих
прикордонних передавальних станціях: Хутір-Михайлівський
(Південно-Західної залізниці), Куп’янськ-Сортувальний, Основа
(Південної залізниці), Іловайськ, Красна Могила (Донецької залізниці).
АСК ЦВР — це програмно-технічний комплекс засобів
автоматизації, що дозволяє інтегруватися з іншими автоматизованими
системами.
Впровадження об’єднаних програм спільної експлуатації
тензометричних динамічних ваг та систем цифрового відеоспостереження
дозволяє оператору, не відходячи від монітора, у режимі on-line
спостерігати за вантажними поїздами, а саме: завдяки цій програмі
автоматично зчитуються номери вагонів, фіксується вага конкретного
вагона й за необхідності його зображення в трьох ракурсах.
Перша об’єднана програма спільної експлуатації
тензометричних динамічних ваг та систем цифрового відеоспостереження
введена в експлуатацію на станції Куп’янськ-Сортувальний Південної
залізниці у жовтні 2007 року. Аналогічна робота для об’єднання програм
впроваджується й на інших станціях залізниць, у тому числі на станціях
Іловайськ, Красна Могила (Донецької залізниці), Дарниця, Ворожба,
Хутір-Михайлівський (Південно-Західної залізниці); Чаплине,
П’ятихатки-Стикова (Придніпровської залізниці); Знам’янка, Тимкове
(Одеської залізниці).
Також проводяться роботи з інтеграції системи
відеоспостереження та автоматизованої для своєчасного виявлення
незбереження вантажів та зменшення часу обробки поїздів, підвищення
якості комерційного огляду та покращення умов праці залізничників.
Дослідним полігоном для проведення цих робіт визначена станція Основа
Південної залізниці.
|