За перше півріччя 2009 року залізницями України
навантажено 8,852 млн. тонн зернових вантажів. Про це повідомив
заступник начальника Головного комерційного управління Укрзалізниці
Андрій Мірошников. Це вдвічі перевищує показники фактичного
навантаження за відповідний період 2008 року.
Основні види зернових вантажів, що перевозяться:
пшениця, ячмінь, зерно кукурудзи, насіння ріпаку та соняшнику. Лідерами
із цього виду навантажень стали Південна (понад 3165 тис. тонн),
Південно-Західна (1957 тис. тонн) та Одеська залізниці (1714 тис.
тонн).
В інвентарному парку Укрзалізниці — 11 тисяч
вагонів-зерновозів. Цього цілком достатньо для перевезення збіжжя. Є
значний резерв потужностей також у портових елеваторів: зараз усі
зернові вантажі, що надходять до портів, вивантажуються без простоїв та
накопичення.
Щодо тарифів на перевезення зерна, то вони у 2009 році
дещо нижчі, ніж минулого року. «Тарифи на перевезення зернових вантажів
у цьому році не підвищувалися. Навпаки, тарифи були знижені, що
передбачено Збірником тарифів, який набрав чинності з 1 травня цього
року. Зараз тарифна складова у вартості зерна, яке перевозиться на
експорт, складає близько 7,5%», — наголосив Андрій Мірошников. Також
передбачені значні знижки на перевезення збіжжя на невеликі відстані —
до 500 км.
Довідка
Упродовж 2008 року залізниці України навантажили 14
млн. 835 тис. тонн зернових вантажів, що складає 141,4% до річного
плану та 236,5% до результатів 2007 року. У тому числі на порти України
було навантажено понад 11 млн. тонн.
|