У переліку сервісних послуг, які пасажир може одержати
в поїзді, близько 20 пунктів, але найбільшим попитом у пасажирів
користуються такі: забезпечення постільною білизною; продаж чаю, кави
та кондитерських виробів; перевезення посилок і передач
(«Експрес-передача») та оформлення в поїзді перевезення зайвого багажу.
Упродовж I кварталу 2009 року Укрзалізницею в
дальньому сполученні перевезено майже 22 млн. пасажирів. За цей період
реалізовано 6 млн. 821 тис. комплектів постільної білизни (проти 7 млн.
871 тис. комплектів за відповідний період 2008-го). За І квартал цього
року 33,3 тис. комплектів постільної білизни надано безкоштовно в
рамках благодійної акції з надання білизни та чаю інвалідам і учасникам
Великої Вітчизняної війни, що діє на залізницях України з 2002 року.
Друга популярна послуга — продаж чаю та кави
пасажирам. За I квартал 2009-го реалізовано майже 7 млн. склянок чаю
(проти 6 млн. 490 тис. у 2008-му). У вагонах фірмових поїздів, СВ та
міжнародного сполучення пасажири забезпечуються чаєм, кавою та
кондитерською продукцією цілодобово, у вагонах пасажирських поїздів —
не менше 3 разів на добу.
Важливо зауважити, що кожна залізниця, як самостійний
суб'єкт господарської діяльності, розробляє власний прейскурант на весь
список послуг, а отже, ціни на різних залізницях можуть незначно
відрізнятися. За бажанням пасажира провідник надасть можливість
ознайомитись із прейскурантом. Утім, вартість послуги з надання
комплекту постільної білизни на всіх залізницях однакова (12 грн. у
купейних та плацкартних вагонах, 18 грн. — у СВ). Нагадаємо, з 2007
року оплата постільної білизни здійснюється лише через квиткові каси.
Згідно з п. 63 «Порядку обслуговування громадян
залізничним транспортом» доставка постільних речей на спальне місце
пасажира та збирання її за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця
призначення є обов'язком провідника вагона. За необхідності в поїздах
усіх категорій провідник повинен надавати допомогу в застиланні
постільної білизни інвалідам , учасникам Великої Вітчизняної війни й
дітям .
Із запитаннями та зауваженнями щодо якості
обслуговування пасажир може звернутись до начальника поїзда, у якого
знаходиться книга скарг та пропозицій, або зателефонувати за номером «телефону довіри» Укрзалізниці: 465-14-65.
|