Головна
Реєстрація
Вхід
П`ятниця
29.03.2024
03:56
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню

Категорії розділу
Эелктровозы [38]
Тепловозы [39]
Дизельпоезда [9]
Электропоезда [23]
УЗ Сегодня [7]
Тяговые агрегаты [5]

Міні-чат

Статистика

Онлайн пассажиров всего: 1
Гостей: 1
Пассажиров: 0

 Каталог статей 
Головна » Статті » УЗ Сегодня

Сьогодення УЗ

Про українські залізниці

4 листопада 1861 року вперше по українській землі проїхав пасажирський поїзд "Ярослав" з Відня до Львова.

Сьогодні Україна має розвинену мережу залізниць, експлуатаційна довжина яких складає понад 22 тис. кілометрів. Дві третини українських залізничних ліній є вантажонапруженими, обладнаними сучасними засобами керування, диспетчерською централізацією й автоблокуванням.

Українські залізниці безпосередньо межують і взаємодіють із залізницями Росії, Білорусі, Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами, а також обслуговують 18 українських морських портів Чорноморсько-Азовського басейну.

Органом керування залізничним транспортом загального користування є Державна адміністрація залізничного транспорту України (Укрзалізниця), що була створена в грудні 1991 р. До сфери керування Укрзалізниці входять Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська залізниці, а також інші підприємства й організації єдиного виробничо-технологічного комплексу, що забезпечують перевезення вантажів і пасажирів.

Укрзалізниця здійснює централізоване керування процесом перевезень у внутрішньому й міждержавному сполученнях, регулює виробничо-господарську діяльність залізниць.

Державна адміністрація залізничного транспорту України є одним із засновників Ради з залізничного транспорту держав-учасників Співдружності та брала участь у всіх 49 її засіданнях. Активна участь у роботі Ради - один із пріоритетних напрямків зовнішньоекономічної діяльності українських залізниць.

Пасажирські перевезення

Одним із найважливіших напрямків підвищення якості пасажирських перевезень, економічної ефективності та конкурентоспроможності залізничного транспорту є запровадження швидкісного руху.

Географічне розташування обласних і промислових центрів України (відстань між якими складає 400-650 км) дає можливість організувати швидкісний пасажирський рух, коли час пасажира в дорозі складатиме до 4-5 годин.

За існуючим розкладом руху пасажирських поїздів уже курсують денні пасажирські поїзди з Києва до Харкова, Дніпропетровська, Львова, Могилева-Подільського, Кременчука, Полтави, Хмельницького, Кам'янець-Подільського. Крім того, курсує 8 пар пасажирських денних поїздів між великими містами: Харків-Донецьк, Дніпропетровськ-Сімферополь, Львів-Рівне й ін.

Особлива увага українських залізничників спрямована на підготовку до перевезень пасажирів під час проведення в Україні чемпіонату Європи з футболу у 2012 році. Для цього планується:

  • - підготовка напрямків Київ-Полтава-Красноград-Лозова-Донецьк, Красноград-Дніпропетровськ, Київ-Жмеринка-Львів для запровадження швидкісного руху пасажирських поїздів;
  • - проведення комплексної модернізації напрямку Полтава-Бурти-Користівка для перенаправлення на нього руху вантажних поїздів і розділення вантажного й пасажирського сполучень;
  • - будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро в м. Києві;
  • - придбання сучасного рухомого складу для пасажирських перевезень, у тому числі швидкісного;
  • - ремонт вокзальних комплексів у містах проведення Євро-2012.

Вантажні перевезення

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Укрзалізниці є розвиток транзитних вантажоперевезень.

У 2008 році українськими залізницями перевезено близько 70 млн. тонн транзитних вантажів, а вантажообіг склав понад 69 млрд. ткм. Це на 1,8% перевищує обсяги транзиту у 2007 році.

Аналіз транзиту в розрізі країн його формування та призначення показує, що понад 90% вантажів іде з Росії, Казахстану, Білорусі, Молдови.

Основою транзитного вантажопотоку є такі вантажі, як вугілля, нафта й нафтопродукти, руда залізна та марганцева, чорні метали, добрива, хімікати, зерно й продукти перемелу. Перераховані вантажі складають до 90% від загального обсягу транзиту.

Обсяги експортних перевезень за 2008 рік збільшилися на 7,2 млн. тонн, або 6,6%, і склали 116,9 млн. тонн.

Імпортні перевезення зменшилися на 0,9% і загалом склали 34,4 млн. тонн. До 55% імпортних вантажів прибувало з Росії, 8,3% - з Казахстану, 4,6% - з Польщі, 4,5% - з Білорусі, 2,5% - з Румунії.

Обсяги внутрішньодержавних перевезень у 2008 році склали 277,4 млн. тонн, що менше на 7,9% порівняно з 2007-м.

З 2010 року прогнозується стабілізація стану економіки України - очікується незначне збільшення обсягів перевезень до 2013 року (у середньому на 3-5% за рік).

У нинішніх умовах Укрзалізниця ставить перед собою завдання залучення додаткових обсягів перевезень у конкурентних сегментах транспортного ринку, а це в першу чергу організація контейнерних і контрейлерних перевезень. Першим кроком у цьому напрямку стало поновлення контрейлерних перевезень. Контрейлерний поїзд "Ярослав" уперше перевіз великовантажні автомобілі через українсько-польський кордон у 2003 році й за три роки переправив 3,2 тис. автопоїздів. Пізніше через ріст тарифів автоперевізники втратили інтерес до маршруту. Сьогодні для українських залізниць важливо хоча б на рівні нульової рентабельності возити великовантажні чи автомобілі причепи вантажівок на залізничних платформах. А в перспективі - ще глибше проникнути в Європу. Уже зараз можна мобілізувати центральні, а не тільки прикордонні термінали та сформувати транспортну логістику так, щоб, завантаживши автомобіль на європейський рухомий склад, швидко добратися до пункту перевантаження, переставити на платформи широкої колії й через Україну везти далі в Росію і Казахстан.

Інтеграція залізниць у євроазіатську транспортну систему - пріоритетний напрямок антикризової стратегії Державної адміністрації залізничного транспорту України.

Керівники залізниць Європи оголосили про рішення збільшити товарообмін між Європою й Азією, дійшовши висновку, що завдяки цьому вдасться мінімізувати завдані фінансовою кризою втрати.

Узявши до уваги екологію та боротьбу з заторами на автодорогах, Європа дійсно робить ставку на залізничні перевезення. Але якщо на заході добре розвинений пасажирський сегмент, то досвіду доставки по коліях великих обсягів вантажів немає - залізничний вантажопотік у Європі вдвічі менший, ніж в Україні. Наростити його автотранспортом складно. Чого коштує, наприклад, проїхати великовантажними машинами хоча б по українському бездоріжжю, не говорячи вже про азіатські траси в бік Китаю. І той, хто має намір торгувати зі східними країнами, які міцніють, не може не враховувати тимчасові, ремонтні, митні й інші витрати в шляху.

Проблема знялася б сама собою, якби європейська залізнична мережа та мережа колишнього СРСР були взаємоінтегрованими. Але в нас із Європою різна ширина колії, інші системи сигналізації, тяги, керування рухом. В один день це не переробити. Хоча є варіанти. Досвід заходу широкої колії в Польщу до Катовиць, куди Укрзалізниця доставляє руду й інші вантажі, підтверджує правильність ідеї російських колег створити ширококолійний коридор до Братислави й далі до Відня. У результаті це й допоможе мобілізувати вантажі з Кореї, Китаю та Японії. А оскільки євроазіатський маршрут, природно, пройде по Україні, проект надзвичайно вигідний для залізниць і Росії, і України. Тому залізниці України вже заявили про готовність брати участь у його реалізації нарівні з Росією, Словаччиною й Австрією.

У свою чергу російські колеги вже орендували на 15 років у Словаччині термінал "Добра", куди заходить широка колія, і, не чекаючи кращих часів, переключають на себе вантажопотоки. Укрзалізниця пропонує симбіоз авто- й залізничних послуг. Це саме те, що треба у форматі оперативних перевезень "від дверей до дверей".

Поки всі учасники проекту - Росія, Україна, Словаччина й Австрія - розробляють його на паритетних умовах. Це задача не одного дня, вона вимагає детальних розрахунків. Готується техніко-економічне обґрунтування, обговорюються питання виділення землі, пайової участі та власності, технічного забезпечення.

Комбіновані перевезення вантажів (автомобіль - залізниця - водний транспорт - автомобіль) без перевантаження вантажу за принципом доставки "від дверей до дверей" підвищують потенціал логістики. Такий ефект підсилюється за рахунок спрощення процедури перетину державних кордонів.

З огляду на інтереси національних споживачів організовані контейнерні поїзди для прискореної доставки вантажів у багатотоннажних контейнерах усередині країни, де створена "мережа сухих портів".

У великих індустріальних центрах України (Київ, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Луганськ, Харків) створено логістичні центри з єдиною системою функціонування залізничного й автомобільного транспорту, що дозволяє забезпечити повне транспортне обслуговування одним оператором із доставкою вантажу "від дверей до дверей", оптимізувати логістичні схеми, терміни доставки вантажів і знизити вартість перевезення.

Інвестиційна політика Укрзалізниці

Українські залізниці визначили такі пріоритетні напрямки для інвестицій: модернізація головних шляхів, розвиток міжнародних транспортних коридорів, відновлення парку пасажирських і вантажних вагонів, електро- й дизель-поїздів, електровозів, колійної техніки.

Укрзалізниця успішно співпрацює з міжнародними фінансовими організаціями (МФО) з проектів, спрямованих на підвищення пропускної спроможності залізниць і відновлення їхніх основних фондів.

Укрзалізниця має позитивний досвід співробітництва з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЕБРР). З 1999 по 2005 рік Державна адміністрація залізничного транспорту разом із ЕБРР працювали над проектом "Розвиток залізниць України". Кредит використовувався для придбання 27 сучасних колійних машин. Загальна вартість проекту - 92,57 млн. дол. США. Для реалізації проекту ЕБРР надав кредит під державну гарантію в сумі 51,88 млн. дол. США. Українська частина склала 39,26 млн. дол. США, технічна допомога TАСІ - 1,43 млн. дол. США.

На стадії реалізації знаходиться загальний з ЕБРР проект "Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України". Кредит ЕБРР (120 млн. дол. США) наданий Укрзалізниці на придбання колійної техніки та будівництво нового двоколійного тунелю на дільниці Бескид-Скотарске Львівської залізниці (частини міжнародного транспортного коридору № 5).

У січні 2009 року Укрзалізниця підписала Кредитну угоду з ЕБРР на суму 62,5 млн. дол. США для комерційного проекту "Закупівля рухомого складу для потреб залізничного транспорту України", метою якого є придбання сучасних вантажних вагонів.

Для збільшення пропускної спроможності залізниць у напрямку портів Чорного моря, забезпечення енергоефективності перевезень і зниження їх собівартості, а також зменшення впливу залізничного транспорту на навколишнє середовище Укрзалізницею досягнута домовленість з ЕБРР щодо фінансування проекту "Модернізація залізничного напрямку Полтава-Кременчук-Бурти-Користівка з метою забезпечення енергозбереження при перевезеннях залізничним транспортом", загальна вартість якого складає 315 млн. євро (з урахуванням будівництва другої колії), з них кредитні кошти ЕБРР - 90 млн. євро, українська частка - 225 млн. євро (гроші залізниць).

На стадії підготовки знаходиться спільний зі Світовим Банком проект "Підвищення пропускної спроможності залізничного напрямку Знам`янка-Lолинська-Миколаїв-Херсон-Джанкой", загальна вартість якого - 1160 млн. дол. США. Світовий Банк розглядає можливість фінансування на суму 500 млн. дол. США, залишок (660 млн. дол. США) - власні кошти залізниць.

Категорія: УЗ Сегодня | Додав: railroadersclub (13.05.2009)
Переглядів: 7318 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 2
2 Сергей  
0
Ja, ja ...

1 СашоК  
0
Цікава стаття book book good

Ім`я *:
Email *:
Код *:

Форма входу

Пошук

Залізниці України

Сайт існує

railroadersclub © 2024
Використовуються технології uCoz