«Надані металургам, гірникам та хімікам знижки на
перевезення вантажів за попередніми оцінками до кінця цього року
призведуть до недоотримання Укрзалізницею доходів у сумі 221 мільйон
гривень. А якщо взяти до уваги падіння обсягів вантажних перевезень
спільно з наданими знижками, то сума збільшиться до 1 мільярду
гривень», — повідомив заступник генерального директора Укрзалізниці
Віктор Чорний під час брифінгу сьогодні в Києві.
Залізнична галузь відчуває на собі наслідки світової економічної
кризи наряду з іншими галузями. Але аби допомогти металургам у цій
складній ситуації та не допустити подальшого падіння металургійного
виробництва, виконуючи доручення прем’єр-міністра України від
29.08.2008 № 30021/0/1-08, Укрзалізниця з 3 жовтня поточного року
призупинила індексацію тарифів на перевезення продукції ГМК,
встановлену наказом Мінтрансзв'язку від 30.07.2008 №955.
Та подібна однобічна підтримка не привела до зустрічних кроків із
боку підприємств ГМК — очікуваного залізничниками зниження цін на
металопродукцію, особливо на рухомий склад, не відбулося. Так,
порівняно з 01.08.2008, вартість металургійної продукції для залізниць
України практично залишається незмінною, а в окремих випадках навіть
підвищується. Наприклад, вартість суцільнокатаних коліс та бандажів
локомотивних ВАТ «Нижньодніпровський трубопрокатний завод» збільшилась
з 01.10.2008 майже на 4%.
За даними центру «Укрзовнішекспертиза», за перше півріччя 2008 року
рентабельність металургійних підприємств зросла з 29% у січні до 45% у
липні, а з урахуванням ситуації, яка склалась в економіці держави, за
підсумками року очікується на рівні 12%. При цьому рентабельність
залізниць становила: 2007 рік — 2,0 %, у 2008 році очікується 1,6%.
Зазначене свідчить, що в умовах фінансової кризи транспортна галузь
знаходиться в не менш скрутному становищі. «Через це буде згорнуто ряд
програм з оновлення рухомого складу, модернізації інфраструктури та
інше», — підкреслив Віктор Чорний.
Це також призведе до невиконання фінансового плану залізниць,
недоотримання надходжень до державного бюджету, погіршення стану
залізничної галузі в цілому та, як наслідок, посилення негативних
тенденцій в економіці держави.
|