З початку жовтня 2008 року по всіх залізницях ситуація
у сфері залізничних вантажних перевезень характеризується нестабільними
показниками виконання планів навантаження. Винятками є лише Південна та
Одеська залізниці. В цілому по Укрзалізниці недонавантаження до плану з
початку місяця складає: 1665 тис. тонн, у тому числі вугілля — 261 тис.
тонн, залізної руди — 483,45 тис. тонн, чорних металів — 369,6 тис.
тонн, коксу — 96,6 тис. тонн, будівельних матеріалів — 257,55 тис.
тонн.
«Як наслідок цього, сьогодні вивільняється близько 20 тисяч
вантажних вагонів», — повідомив заступник генерального директора
Укрзалізниці Віктор Чорний під час брифінгу 17 жовтня в Києві.
Головний чинник такої стагнації вантажних перевезень на залізниці
безпосередньо пов’язаний із кризою, що охопила світову економіку.
Металургія, головна експортно-орієнтована галузь національної
економіки, її відчула першою. Автоматично зазначена ситуація вплинула
на перевезення гірничо-металургійної сировини: вугілля, коксу, флюсів,
залізної руди і т.д. — саме вона складає понад 40% усього вантажообігу
Укрзалізниці.
Ще одним чинником, що стримує виконання залізницями перевезень уже
навантажених, але не сплачених обсягів, є неплатежі вантажовласників за
перевезення. Останнім часом подібних випадків побільшало. Станом на
9.00 16.10.08 таких вагонів на залізницях України накопичилось понад
600, у тому числі 350 вагонів на Донецькій залізниці та 210 вагонів на
Придніпровській.
«Але не може бути відмови в навантаженні будь-яких вантажів як у
внутрішньому, так і в міждержавному сполученні. Усі види вантажів для
перевезення наразі є стратегічними», — зауважив Віктор Чорний.
Укрзалізниця звертається до власників вантажів, пропонуючи
використання вагонного парку, що вивільнився від перевезення вантажів
металургії. Особливо це набуває актуальності в розрізі постійних заяв з
боку перевізників про нестачу вагонів
|